Ambitie Sociaal Domein: In de Deventer samenleving doet iedereen mee. Zoveel mogelijk op eigen kracht, waar nodig met ondersteuning van het sociaal netwerk. Mensen die het niet op eigen kracht redden, kunnen blijven rekenen op onze ondersteuning bij het opgroeien, het vinden van een goede onderwijsplek, het krijgen van zorg en het meedoen in de samenleving, waar mogelijk met werk. Deventer wil een gemeente zijn met een stevige sociale structuur, die het mogelijk maakt dat iedereen zo goed mogelijk aan de samenleving kan meedoen. Als gemeente vervullen we hierin een faciliterende rol. De uitgangspunten daarbij zijn: de eigen kracht en de ondersteuningsvraag van mensen staan centraal, preventie, wijk-, buurt- en kerngerichtheid en integraliteit.
Onze doelstellingen:
- Maximale participatie van Deventer burgers: mensen werken, versterken zichzelf, doen iets voor een ander, of voor de stad. Iedereen doet ertoe!
- Het bieden van een vangnet voor burgers die (tijdelijk) niet kunnen meedoen in de Deventer samenleving.
Meer informatie
2019 in vogelvlucht
De transformatie in het sociaal domein is een proces van vele jaren. In 2019 lijkt het beeld van een stabilisatie van het aantal verstrekkingen maatwerkvoorzieningen Wmo zich door te zetten. Niet zozeer in een daling van het aantal cliënten, maar de omvang van de benodigde zorg lijkt minder te worden. Gelijktijdig zien we dat de ontwikkeling van algemene voorzieningen in stad op een aantal plekken met veel energie wordt doorgezet.
De transformatie vergt een lange adem en in het gezamenlijke actieplan sociaal domein, tevens verankerd in het verbindend kader sociaal domein, is verwoord dat we in gezamenlijkheid nog meer gaan inzetten op preventie, toegang, maatwerk en monitoring.
Toegang
In 2019 is heeft een scenarioverkenning plaatsgevonden naar de toekomstige organisatie van de sociale teams. Eind 2019 is besloten om tot een splitsing van de sociale teams over te gaan. De organisatie van de toegang wordt onderdeel van de gemeente Deventer en het preventie deel wordt uitgevoerd door de reeds betrokken organisaties. De verwachting is dat 1 januari 2021 dit operationeel is. Binnen het sociaal team zijn werkgroepen van start gegaan die o.a. nadenken over de hernieuwde inrichting van het preventiedeel en het toegang deel.
Preventie / voorliggende voorzieningen
Er is een nieuwe nota gezondheidsbeleid 'Promotie van gezondheid, een kwestie van doen' vastgesteld. Vanuit de ambitie de gezondste gemeente met de gelukkigste inwoners zijn een zestal speerpunten opgenomen. Hierin is specifiek aandacht voor jeugd, ouderen, verkleinen sociaal economische gezondheidsverschillen, gezonde leefstijl, psychische gezondheid en leefomgeving.
Er is op vele manieren door o.a. Carinova en de VCD ondersteuning geboden aan vrijwilligers en mantelzorgers zodat zij beter in staat zijn om zich in te zetten voor kwetsbare inwoners. De dienstverlening is voorgezet, maar niet op de beoogde wijze via één nieuw steunpunt mantelzorg en vrijwilligers. Wel is er op wijkniveau meer samenwerking tussen o.a. de VCD, Carinova, Solis, sportverenigingen, buurtcentra, maatschappelijke (vrijwilligers)organisaties en sociale teams waardoor de sociale infrastructuur in de wijk is versterkt. Ook is het aantal mantelzorgers dat wordt ondersteund is verder toegenomen.
In iedere wijk en dorp in Deventer vinden vele bewonersinitiatieven plaats. Eenmalige activiteiten, wekelijks of maandelijks terugkerende activiteiten, voor een specifieke doelgroep of gehele wijk, stad of dorp. Stuk voor stuk initiatieven die bijdragen aan een stevige sociale infrastructuur in de wijken en dorpen. Een infrastructuur die tevens hard nodig is om de beoogde transformatie in het sociale domein verder vorm en inhoud te geven. Via het één Meedoen budget of budget algemene voorzieningen (transformatie maatwerk naar algemene voorzieningen) worden deze initiatieven ondersteunt. Tevens is in 2019 daarbij het proces geschetst om tot een buurthuis 2.0 te komen.
In 2019 zijn de eerste stappen gezet om tot een nieuw sportbeleid, inclusief accommodatievisie, te komen. Hiervoor zijn diverse bijeenkomsten georganiseerd waar vele sportverenigingen actief aan deelgenomen hebben. Dit heeft waardevolle informatie opgeleverd om in 2020 tot een definitief nieuw sportbeleid te komen.
De werkgroep diversiteit heeft meerdere bijeenkomsten georganiseerd om het onderwerp diversiteit in brede zin te bespreken. Eerste helft 2020 leveren zij een rapportage op aan de gemeente.
Het bestuurlijk platform Salland United is onder leiding van Eno/Salland gestart met een proces om tot een regiovisie te komen. Dit betreft een afspraak uit de landelijke hoofdlijn akkoorden, waarin is afgesproken dat er regionaal in een regiobeeld inzichtelijk gemaakt moet worden welke gezondheids- en sociale ontwikkelingen er spelen in de regio. Daar uit moet de regio-opgave volgen. Deze regio-opgave maakt inzichtelijk wat ons als regio te doen staat om de zorg, ook in de toekomst, toegankelijk, betaalbaar en van goede kwaliteit te laten zijn.
De nieuwe ambities van het Rijk in de aanpak van laaggeletterdheid 2020-2024 (ondertekening in 2019) vormden de aanleiding tot het ontwikkelen van een herijkt regioplan laaggeletterdheid. Deze is in de tweede helft van 2019 vastgesteld. Dit herijkte regioplan en het aflopen van de huidige overeenkomsten vormde tevens de aanleiding voor het organiseren van een aanbesteding Wet educatie en beroepsonderwijs - volwasseneducatie 2020-2023.
De overeenkomst voor de bed, bad, brood voorziening 'Ons Thuis' voor 10 uitgeprocedeerde asielzoekers is met drie jaar verlengd. Deze periode sluit aan bij de Landelijke Vreemdelingenvoorzieningen. Tevens is er een nieuwe bestuursovereenkomst gesloten met het COA over de huisvesting van het asielzoekerscentrum in Schalkhaar.
Maatwerk
In het voorjaar is gestart met een Wmo verkenning. In alle wijken en dorpen in Deventer zijn bijeenkomsten georganiseerd om met elkaar in gesprek te gaan over het Wmo kader zoals deze vanaf 1 januari 2015 operationeel is. Dit heeft veel mooie inzichten opgeleverd. Belangrijke conclusie is dat we niet tot een volledig nieuw stelsel overgaan, maar uitwerken hoe we het huidig systeem verder kunnen versterken. De samenwerking tussen zorgaanbieders (maatwerk) en buurtinitiatieven / algemene voorzieningen versterken is er daar één van. Deze conclusie wordt in 2020 omgezet in een nieuw Wmo beleidskader.
Begin 2019 is het lokaal actieplan beschermd wonen / maatschappelijke opvang vastgesteld. Hierin zijn o.a. rondom wonen, zorginfrastructuur, ondersteuning op maat, activering en randvoorwaarden op orde de opgaven voor de komende jaren benoemd. In samenwerking met Olst-Wijhe en Raalte is de voorbereiding voor de inwerkingtreding van de WvGGZ per 1 januari voorbereid. Tevens is een start gemaakt richting een nieuw convenant Bijzonder Zorg Team en is regionaal in beeld gebracht wat de verwachte in- en uitstroom aan beschermd wonen / maatschappelijke opvang is.
Achter de schermen worden binnen het programma ook signalen rondom kwaliteit en rechtmatigheid van de dienstverlening door zorgaanbieders opgepakt. Hiervoor wordt de expertise van de GGD en sociale recherche ingeschakeld. In een aantal gevallen leidt dit tot een verscherpt toezicht of zelfs ontbinding van de raamovereenkomst.
Soort wijziging
Status
Doelstelling - één gezin, één plan, één regisseur
De toegang waar een bewoner zich voor een eerste keer meldt, draagt verantwoordelijkheid voor het uitgangspunt één gezin, één plan, één regisseur.
Relatie met strategisch doel
Oog voor elkaar
Wij zorgen voor mensen die ondersteuning nodig hebben. Daartoe gaan we, in samenwerking met zorgaanbieders en andere partners, verder met de transformatie van de zorgtaken. Ons uitgangspunt is het principe van ‘ziek en zorg’ naar ‘gezond en gedrag’. We zetten daarom bijvoorbeeld in op preventie en nieuwe, meer laagdrempelige, collectieve vormen van zorg. Ook sport vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid.
Prestaties
Het sociaal team, het team gezinscoaches en Deventer Werktalent komen in 2019 tot concrete samenwerkingsafspraken, inclusief doorzettingsmacht, en een gezamenlijk werkproces.
Toelichting
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Toelichting 3e kwartaal rapportage 2019
Onderdeel van actieplan transformatie. Samenwerking is er op medewerkersniveau. Opstart tot formele afspraken is onderdeel van de transformatieHet sociaal team draagt zorg voor een goede bereikbaarheid (1 nieuw telefoonnummer, bemensing door ST, terugbellen binnen 1 werkdag, servicenormen vergelijkbaar met gemeente Deventer).
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Elke inwoner die zich met een ondersteuningsvraag meldt, heeft binnen één kalenderweek een gesprek met de toegang hierover.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Het sociaal team, het team gezinscoaches en Deventer Werktalent maken afspraken over wie, wanneer verantwoordelijk is voor het komen tot één plan en wie daarbij als regisseur optreedt. Dit leidt in 2019 er toe dat in 60% van de ondersteuningsplannen aantoonbaar wordt zorggedragen voor het principe 1 gezin,1 plan, 1 regisseur.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Doelstelling - Passende ondersteuning
Voor iedere bewoner die onvoldoende in staat is zijn/haar eigen ondersteuning te regelen is er een passende ondersteuning.
Relatie met strategisch doel
Oog voor elkaar
Wij zorgen voor mensen die ondersteuning nodig hebben. Daartoe gaan we, in samenwerking met zorgaanbieders en andere partners, verder met de transformatie van de zorgtaken. Ons uitgangspunt is het principe van ‘ziek en zorg’ naar ‘gezond en gedrag’. We zetten daarom bijvoorbeeld in op preventie en nieuwe, meer laagdrempelige, collectieve vormen van zorg. Ook sport vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid.
Prestaties
Voor iedereen die maatschappelijke opvang, bemoeizorg en beschermd wonen nodig heeft regelen we de juiste ondersteuning (zo zelfstandig als mogelijk). Hiervoor maken we een lokaal actieplan
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Voor minimaal 78% van de huishoudens die een beroep doen op schuldhulpverlening worden de schulden structureel opgelost of wordt een situatie gecreëerd waarin de schulden beheersbaar zijn.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Het faciliteren van minimaal vijf algemene / collectieve voorzieningen (gericht op van individueel naar collectief).
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Het percentage inwoners dat zich vrijwillig inzet is minimaal 40%.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Voor 5% van de aanvragen voor Jeugdzorg via de toegang wordt een voorliggende voorziening ingezet zodat een passend ondersteuningsaanbod wordt aangeboden.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Doelstelling - Positieve gezondheid
Positieve gezondheid is de kapstok voor alle preventie activiteiten die in Deventer worden neergezet.
Relatie met strategisch doel
Oog voor elkaar
Wij zorgen voor mensen die ondersteuning nodig hebben. Daartoe gaan we, in samenwerking met zorgaanbieders en andere partners, verder met de transformatie van de zorgtaken. Ons uitgangspunt is het principe van ‘ziek en zorg’ naar ‘gezond en gedrag’. We zetten daarom bijvoorbeeld in op preventie en nieuwe, meer laagdrempelige, collectieve vormen van zorg. Ook sport vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid.
Prestaties
Minimaal 55% van de inwoners van 18 jaar en ouder voldoet aan de Nederlandse Norm Gezond Bewegen.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Het bieden van laagdrempelige opvoedingsondersteuning voor alle ouders vanuit het principe van de tien beschermende factoren.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Het aantal mantelzorgers dat gebruik maakt van ondersteunende faciliteiten (mantelzorgpas) stijgt naar 2200.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Doelstelling - Sluitend vangnet regionale zorgvoorzieningen
We organiseren als centrumgemeente een sluitend vangnet van regionale zorgvoorzieningen voor kwetsbare inwoners en zetten voor deze doelgroep maximaal in op het mogelijk maken van zelfstandig wonen en participeren in de samenleving.
Relatie met strategisch doel
Oog voor elkaar
Wij zorgen voor mensen die ondersteuning nodig hebben. Daartoe gaan we, in samenwerking met zorgaanbieders en andere partners, verder met de transformatie van de zorgtaken. Ons uitgangspunt is het principe van ‘ziek en zorg’ naar ‘gezond en gedrag’. We zetten daarom bijvoorbeeld in op preventie en nieuwe, meer laagdrempelige, collectieve vormen van zorg. Ook sport vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid.
Prestaties
Ter uitbreiding van de regionale vangnetvoorzieningen realiseren we in Deventer Skaeve Huse.
Toelichting
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Toelichting 3e kwartaal rapportage 2019
In de Voorjaarsnota 2019 is als voorstel opgenomen om het project Skaeve Huse te beëindigen.We ontwikkelen de zorgzwaartepakketten voor beschermd wonen door naar een model met flexibele ondersteuningsarrangementen.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
We vertalen de uitstroomaantallen uit regiovoorzieningen naar huisvestingsopgaven voor gemeenten.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
We verbeteren de activering en acceptatie van kwetsbare inwoners in de samenleving.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Als vangnet voor kwetsbare inwoners bieden we beschermd wonen, maatschappelijke opvang openbare geestelijke gezondheidszorg en verslavingszorg.
Historie
3e kwartaal rapportage 2019
Beleidsindicatoren
Nummer | Taakveld | Naam | Waarde | Toelichting | Bron |
20 | Sport, cultuur en recreatie | Niet sporters | 45,50 | % | RIVM |
31 | Sociaal domein | Cliënten met een maatwerkarrangement WMO | 760,00 | Aantal per 10.000 inwoners | GMSD |
Exploitatie
(bedragen x €1.000)
Primitieve begroting | Begroting na wijziging | Rekening | Verschil | |
Lasten | 79.741 | 84.180 | 79.501 | -4.679 |
Baten | 4.260 | 5.030 | 4.925 | -105 |
Voor resultaatbestemming | -75.482 | -79.150 | -74.576 | 4.574 |
Stortingen in reserves | 455 | 5.054 | 7.299 | 2.245 |
Puttingen uit reserves | 1.447 | 2.413 | 1.578 | -835 |
Na resultaatbestemming | -74.489 | -81.792 | -80.297 | 1.494 |
Budgetoverhevelingen
(bedragen x €1.000) | |||
Onderwerp | Lasten | Baten | Saldo |
Innovatiebudget sociaal domein | 140 | 140 | 0 |
Bed, bad, brood | 154 | 0 | -154 |
Werkbudget verhoogd asielinstroom | 246 | 246 | 0 |
Projecten Jeugd preventie | 200 | 200 | 0 |
Faciliteitenbesluit opvangcentra | 104 | 0 | -104 |
ICT sociaal Domein | 207 | 207 | 0 |
Trainingsplan | 14 | 14 | 0 |
Kansrijke start | 18 | 0 | -18 |
Totaal | 1.084 | 808 | -276 |
Saldo na resultaatbestemming en budgetoverheveling
(bedragen x €1.000) | |
Saldo | |
Saldo na resultaatbestemming | 1.494 |
Saldo budgetoverheveling | -275 |
Saldo na budgetoverheveling | 1.219 |
Toelichting op saldo na budgetoverheveling (voordeel €1.219.000)
Samenkracht (voordeel €290.000)
Op samenkracht is er sprake van een onderbesteding. Deze onderbesteding zit met name in een viertal onderdelen; innovatie Wmo (€42.000), van individueel naar collectief (€77.000), vrijwilligersbeleid (€56.000) en jongerenactiviteiten (€37.000). De oorzaken zijn verschillend waarbij wordt opgemerkt dat de in de begroting 2019 opgenomen prestaties zijn behaald. Zo is het budget jongerenactiviteiten afhankelijk van de vraag van externe partijen. In 2019 zijn er weinig aanvragen gedaan. Op het innovatiebudget is er een onderbesteding als gevolg van het terugvorderen van een subsidie bedrag (€64.000) over het jaar 2018. Verder zijn er bedragen op het product gezondheidsbeleid geboekt die feitelijk vallen onder de activiteiten zoals beoogd met het budget vrijwilligersbeleid. Per saldo is daarmee het beschikbare budget voor vrijwilligersbeleid wel ingezet. Tot slot is de onderbesteding op het onderdeel van individueel naar collectief het gevolg van het niet geheel nodig hebben van een overheveling uit 2018 en middelen vanuit een overheveling uit het BW/MO budget.
Daarnaast een voordeel van €42.000 omdat de Provincie bij de afrekening van het project "Wie zorgt er later voor jou" de onderbesteding niet terugvordert.
Hulpmiddelen (voordeel €195.000)
Aan het einde van het jaar 2019 zijn minder nieuwe hulpmiddelen verstrekt dan in de eerste 10 maanden. Bovendien zijn in de laatste maanden ook veel bestaande hulpmiddelen uit het depot verstrekt. Dit maakt dat de kosten voor koop en onderhoud van hulpmiddelen uiteindelijk lager uitvallen dan voorzien in de 3e kwartaalrapportage.
WMO dienstverlening (voordeel €758.000)
De uitgaven WMO dienstverlening (persoonlijke ondersteuning, dagbesteding en hulp bij het huishouden) zijn significant lager dan begroot.
Dit heeft een tweetal oorzaken:
· de taakstelling transformatie is voor €250.000 gerealiseerd vanuit Jeugd. Dit budget is toegevoegd aan de begroting WMO;
· in 2019 zien we een stabilisatie van de uren voor begeleiding en dagbesteding WMO. Dit terwijl nog een volumestijging was voorzien in de begroting. Hierdoor ontstaat een voordeel van circa €350.000 op de zorg in natura en €150.000 op de PGB, in totaal €500.000.
Als we de zorgvraag stabiel kunnen houden dan lijkt het realiseren van de resterende taakstelling transformatie haalbaar.
Bij Hulp bij het huishouden zien we overigens wel een volumestijging in de loop van 2019 van circa 14% ten opzichte van 2018, met name als gevolg van de aanzuigende werking van het abonnementstarief. Het kostenverhogend effect hiervan zal doorwerken in 2020.
Schuldhulpverlening (nadeel €204.000)
Diverse opbrengsten met betrekking tot schuldhulpverlening zijn in de realisatie lager dan begroot. Dit leidt tot een nadeel van €70.000. Daarnaast zijn de lasten ten aanzien van diverse noodzakelijke ICT middelen €70.000 hoger dan begroot. Tevens wordt er een dotatie gedaan in de voorziening dubieuze debiteuren ad. €55.000.
Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang (neutraal)
De onderdelen beschermd wonen ZIN en PGB hebben een voordelig resultaat van respectievelijk €2.065.000 en €549.000. Deze voordelen ontstaan doordat de subsidieplafonds ZIN en toewijzingen PGB niet volledig worden uitgenut. Daarnaast stijgen de lasten beschermd wonen voor de centrumgemeente Deventer minder dan de toename van de integratie uitkering beschermd wonen die we vanuit het Rijk ontvangen. De ontvangen eigen bijdragen zijn €70.000,- lager dan begroot.
Het onderdeel maatschappelijke opvang en OGGZ heeft een voordelig resultaat van €55.000.
De uitvoeringskosten zijn €125.000 hoger dan begroot dit komt voornamelijk door hogere lasten in verband met de inhuur van externe procesbegeleiding ten behoeve van de transformatie beschermd wonen en de doordecentralisatie.
Het voorlopig resultaat van per saldo €2.504.000 voordelig wordt toegevoegd aan de regionale reserve beschermd wonen en maatschappelijke opvang.
Eigen bijdragen (voordeel €314.000)
Sinds 2019 is de eigen bijdrage verlaagd naar €17,50 per vier weken. Op basis van een rekentool is een inschatting gemaakt van het effect op de eigen bijdragen. De opbrengsten zijn te laag ingeschat. Bovendien kent de verlaging van het abonnementstarief een aanzuigende werking. Het aantal cliënten van hulp in het huishouden is ten opzichte van 2018 met circa 14% gestegen, met ook als gevolg een stijging van de eigen bijdragen.
Nabetalingen decembercirculaire (nadeel €175.000)
Dit nadeel wordt gedekt door een hogere bijdrage vanuit de decembercirculaire voor Faciliteitenbesluit Opvangcentra en voor bed, bad, brood voorzieningen.
Voorzieningen
(bedragen x €1.000) | ||||
Primitieve begroting | Begroting na wijziging | Rekening | Verschil | |
Uitgaven t.l.v. voorzieningen | 0 | 0 | 68 | 68 |
Inkomsten t.g.v. voorzieningen | 0 | 0 | 55 | 55 |
Saldo | 0 | 0 | -13 | -13 |
Toelichting
Betreft voorziening dubieuze debiteuren van het BAD.
Investeringen
(bedragen x €1.000) | ||||
Primitieve begroting | Begroting na wijziging | Rekening | Verschil | |
Uitgaven t.l.v. investeringen | 200 | 944 | 644 | -300 |
Inkomsten t.g.v. investeringen | 0 | 164 | 94 | -69 |
Saldo | -200 | -780 | -549 | 231 |
Toelichting
De renovatie van de kleedkamers van de Hockey Vereniging is verschoven naar begin 2020. Het bijbehorende krediet van €200.000 ex btw is overgeheveld.
GR
GR Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) IJsselland
GR
Vestigingsplaats: | Zwolle | ||
Website: | |||
Programma: | PG08 | ||
Aard: | GR | ||
Deelnemingspercentage: | 9 % | ||
Doel en openbaar belang: | Beschermen en bevorderen van de gezondheid van onze inwoners. Daarbij richt de GGD zich op het verminderen van ongelijkheid in de kans op goede gezondheid onder inwoners.GGD IJsselland is daarnaast onderdeel van een samenhangend aanbod van publieke gezondheid in Nederland.Samenwerking in de regio IJsselland door uitvoering van de Wet publieke gezondheid en richt zich op jeugdgezondheidszorg, infectieziektebestrijding, monitoring van gezondheid en advies over gezondheidszorg aan gemeenten, zorg voor publieke gezondheid bij crisis en rampen. Volgens de wet moeten GGD' en dezelfde gebiedsindeling bevatten als de gemeenten die samen de Veiligheidsregio vormen. | ||
Financieel risico: | |||
Toelichting: | |||
Beleidsvoornemens: | |||
Contractwaarde 2019: | € 52.000 | Realisatie contractwaarde: | |
Bijdrage GR 2019: | € 3.388.000 | Realisatie bijdrage GR: | € 3.480.888 |
Subsidie 2019: | € 115.000 Maatwerk JGZ | Realisatie subsidie: | € 116.000 Maatwerk JGZ |
Dividend 2019: | Realisatie dividend: |
Financiele gegevens | 2017 | 2018 | 2019 |
Eigen vermogen: | € 1.471.000 | € 1.322.000 | € 1.262.000 |
Vreemd vermogen: | € 5.947.000 | € 8.657.000 | € 8.969.000 |
Resultaat: | € 79.000 | € 1.692.000 | 0 |
Bron: | Jaarrekening | Jaarrekening | Begroting |
Nominale (balans)waarde aandelenkapitaal 31-12-2019: | |||
Garantie 31-12-2019: | |||
Lening 31-12-2019: | |||
Agio 31-12-2019: | |||
Kapitaal storting 31-12-2019: | |||
Voorschot aandelenkapitaal 31-12-2019: |
GR Vervoerscentrale Stedendriehoek
GR
Vestigingsplaats: | Lochem | ||
Website: | |||
Programma: | PG08 | ||
Aard: | GR | ||
Deelnemingspercentage: | 11 % | ||
Doel en openbaar belang: | Samenwerking in de regio Stedendriehoek om ervoor te kunnen zorgen dat inwoners in staat zijn om zich, naast het openbaar vervoer, zelfstandig en tegen een redelijk tarief te verplaatsen met een vorm van aanvullend openbaar vervoer of via het doelgroepenvervoer. | ||
Financieel risico: | |||
Toelichting: | |||
Beleidsvoornemens: | |||
Contractwaarde 2019: | € 704.625 | Realisatie contractwaarde: | € 2.439.747 (vraagafhankelijk en routegebonden vervoer tot 1 augustus) |
Bijdrage GR 2019: | € 1.867.267 | Realisatie bijdrage GR: | € 673.031 (beheer en regie) |
Subsidie 2019: | Realisatie subsidie: | ||
Dividend 2019: | Realisatie dividend: |
Financiele gegevens | 2017 | 2018 | 2019 |
Eigen vermogen: | € 148.705 | € 148.705 | € 12.032 |
Vreemd vermogen: | € 1.836.421 | € 8.645.792 | € 4.120.000 |
Resultaat: | € 148.705 | 0 | 0 |
Bron: | Jaarrekening | Jaarrekening | Begroting |
Nominale (balans)waarde aandelenkapitaal 31-12-2019: | |||
Garantie 31-12-2019: | |||
Lening 31-12-2019: | |||
Agio 31-12-2019: | |||
Kapitaal storting 31-12-2019: | |||
Voorschot aandelenkapitaal 31-12-2019: |
NV
NV Sportbedrijf Deventer
NV
Vestigingsplaats: | Deventer | ||
Website: | |||
Programma: | PG08 | ||
Aard: | NV | ||
Deelnemingspercentage: | 100% | ||
Doel en openbaar belang: | Stichten, beheren, exploiteren en in stand houden van binnensportaccommodaties (De Scheg, Borgelerbad, sporthallen/gymzalen). | ||
Financieel risico: | |||
Toelichting: | |||
Beleidsvoornemens: | |||
Contractwaarde 2019: | Realisatie contractwaarde: | ||
Bijdrage GR 2019: | Realisatie bijdrage GR: | ||
Subsidie 2019: | € 4.008.354 (excl. projecten) | Realisatie subsidie: | € 4.596.000 (inclusief projecten) en € 4.008.354 (excl. projecten) |
Dividend 2019: | Realisatie dividend: |
Financiele gegevens | 2017 | 2018 | 2019 |
Eigen vermogen: | € 605.178 | € 688.310 | € 689.866 |
Vreemd vermogen: | € 20.732.695 | € 18.584.648 | € 15.058.831 |
Resultaat: | € 9.550 | € 18.070 | € 7.431 |
Bron: | Jaarrekening | Jaarrekening | Begroting |
Nominale (balans)waarde aandelenkapitaal 31-12-2019: | € 90.756 (0) | ||
Garantie 31-12-2019: | € 1.565.915 | ||
Lening 31-12-2019: | € 13.637.564 | ||
Agio 31-12-2019: | |||
Kapitaal storting 31-12-2019: | |||
Voorschot aandelenkapitaal 31-12-2019: |
Gerelateerde informatie
Documentnaam | Bestandsgrootte | Openen |
Beleidsplan Meedoen 2015-2019 | 0,3 Mb | |
Integraal Huisvestingsplan Onderwijs 2018-2023 | 0,3 Mb | |
Sportbeleid 2015-2019 | 0,6 Mb | |
Regionaal actieplan Maatschappelijke opvang 2017-2022 | 0,5 Mb | |
Regiovisie Maatschappelijke opvang 2017-2022 | 0,5 Mb | |
Verbindend kader Sociaal domein 2019-2022 | 1,0 Mb | |
Beleidsplan Vrijwilligers en mantelzorgers 2017-2020 | 0,5 Mb |